Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2017

Θα πάνε στην κόλαση οι πλούσιοι;





Η ερώτηση με λαικότερο τρόπο, διατυπώνεται συνήθως, ως εξής: 
Οι πλούσιοι θα πάνε στην κόλαση; 
Η απάντηση, απλή και συνοπτική, με το πνεύμα του
Ευαγγελίου: 
Είναι πάρα πολύ δύσκολη, αν όχι αδύνατη. 
Σ’ όλα τα ηθικοκοινωνικά προβλήματα,οι απαντήσεις, σαφείς, αυθεντικές και αιώνιες, περιέχονται στην Αγία Γραφή, και ιδιαίτερα στην Καινή Διαθήκη, από τον ίδιο τον Ιησού Χριστό, τον αιώνιο Διδάσκαλο, που θα παραμένει «η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή».
Όποτε αναφέρθηκε ο Χριστός στους πλουσίους, είτε με μορφή διαλόγου ή διδάσκοντας τις εξαίσιες παραβολές Του, ουδέποτε επαίνεσε ή «κολάκεψε» πλουσίους, ώστε να έχουν επιχειρήματα κάποιοι… Μαρξιστές! 
Αντίθετα, όπως είχε ελέγξει τους φαρισαίους, τα ίδια «ουαί» τα είπε και στους πλουσίους -αναμφισβήτητα, βέβαια- τους φιλάργυρους: 
«Ουαί υμίν τοις πλουσίοις»… και «Ουαί υμίν οι εμπεπλησμένοι…» Λουκ. Στ’ 24-25. Σείς οι πλούσιοι θέλατε ευτυχία στα πλούτη σας, αλλά, αλίμονο!
Μη ελπίζετε τίποτε στην άλλη ζωή. Και σείς οι χορτάτοι, που γελούσατε και γλεντοκοπούσατε, στην άλλη ζωή θα πενθήσετε και θα κλάψετε.
Ο Ιησούς Χριστός πάντοτε ελέγχει – και μάλιστα, αυστηρά – τους πλούσιους, οι οποίοι συνή θως έχουν καρδιά σκληρή σαν πέτρα. 
Ο ιερός Χρυσόστομος σε ομιλία του «στους Ανδριάντες», είπε πως, «ο πλούσιος προτιμά να κόψει το χέρι του να σού δώσει, αλλά τα χρήματά του δε σού τα δίνει».
Ποιος δε γνωρίζει τις δυό αριστουργηματικές παραβολές του Κυρίου με τον «άφρονα πλούσιο» και την άλλη με «τον πλούσιο και το φτωχό Λάζαρο»; 
Τι είπε στον «άφρονα»;
«Ταύτη τη νυκτί, την ψυχήν σου απαιτούσιν από σού. 
Α δε ητοίμασας τίνι έσται»; 
Απόψε κιόλας οι δαίμονες ζητάνε την ψυχή σου. 
Πεθαίνεις! Όλα τούτα ποιος θα τα πάρει; 
Στην παραβολή του πλουσίου και του Λαζάρου, αλλάζουν αμέσως τα σκηνικά: 
Ο Λάζαρος για την αρετή του – όχι μόνο γιατί ήταν φτωχός – πηγαίνει στον παράδεισο, ο δε πλούσιος – όχι μόνο γιατί ήταν πλούσιος – βρίσκεται στην ανυπόφορη φωτιά της κόλασης.
Αμοιβή του, η αιώνια τιμωρία. Αυτό, άλλωστε, σημαίνει δικαιοσύνη: 
Η αρετή να αμοίβεται, η δε κακία να τιμωρείται. Και η αμοιβή αιώνια, και η καταδίκη αιώνια. 
Είναι και η περίπτωση του πλούσιου νεανίσκου, που ζήτησε να μάθει πως θα κληρονομήσει την αιώνια ζωή.
Στην ερώτηση του Κυρίου αν γνωρίζει τις εντολές του Θεού, απάντησε θετικά. 
Αλλ᾽ όταν του είπε να πουλήσει την περιουσία του και να βοηθήσει τους φτωχούς, αρνήθηκε.
Τότε ο Κύριος έδωκε την εκπληκτική απάντηση: 
«Πως δυσκόλως οι τα χρήματα έχοντες εισελεύσονται εις την βασιλείαν του Θεού!
Ευκοπώτερον γαρ εστι κάμηλον διά τρυμαλιάς ραφίδος εισελθείν η πλούσιον εις την βασιλείαν του Θεού εισελθείν» (Λουκ. ΙΗ’ 25). Τέλος, αδελφοί μου, μελετήστε, σας παρακαλώ, τους στίχους: Ιακώβου Ε’ 1-6

Του κ. Μιχαήλ Ε. Μιχαηλίδη, Θεολόγου

ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΜΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ LIKE "ΕΔΩ" 




orthodoxanswers.gr

TΕΛΕΥΤΑΊΑ ΆΡΘΡΑ ΤΟΥ BLOG