GRID_STYLE
FALSE
TRUE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Breaking News:

latest

Θα απαγορευθεί και ο Εθνικός Ύμνος;

Γραφει ο Θάνος Τζήμερος Σήμερα, η Βουλή επεκτείνει την εφαρμογή της “δικτατορίας” της πολιτικής ορθότητας και στην Τέχνη. Ψηφίζει ν...



Γραφει ο Θάνος Τζήμερος

Σήμερα, η Βουλή επεκτείνει την εφαρμογή της “δικτατορίας” της πολιτικής ορθότητας και στην Τέχνη.

Ψηφίζει νόμο, που προβλέπει ότι οποιοδήποτε υλικό ανεβαίνει στο Διαδίκτυο, από δημιουργό-καλλιτέχνη ή από οποιονδήποτε χρήστη, και «εμπεριέχει υποκίνηση σε βία ή μίσος και δημόσια πρόσκληση σε τρομοκρατικό έγκλημα», το υλικό αυτό θα κατεβαίνει αμέσως και ο χρήστης θα διώκεται ποινικά.

Είδαμε πώς εφαρμόστηκε αυτός ο νόμος μέχρι τώρα, στα εκτός Τέχνης θέματα, που είναι πιο εύκολα από νομικής πλευράς, καθώς έχουν λιγότερους συμβολισμούς και μεταφορικές εκφράσεις: κάποιοι αυτόκλητοι λογοκριτές έστησαν βιομηχανία μηνύσεων, ξεκινώντας “κυνήγι μαγισσών” εναντίον οποιουδήποτε διατύπωνε άποψη, που δεν τους άρεσε.

Και κάποιοι ευθυνόφοβοι δικαστές στέλνουν τις υποθέσεις στο ακροατήριο, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία και στους πολίτες και στη Δικαιοσύνη.

Κυρίως, όμως, τραυματίζοντας βαρειά τη Δημοκρατία, στην οποία η ελευθερία του Λόγου είναι βασικός πυλώνας.



Μα, πρέπει να επιτρέπονται τραγούδια, που υποκινούν σε μίσος;

Τα τραγούδια δεν υποκινούν σε τίποτε.
Eκφράζουν τον δημιουργό τους.

Αν ο αποδέκτης του μηνύματος έχει τις ίδιες απόψεις ή την ίδια διάθεση, συντονίζεται.

Αν δεν έχει, αδιαφορεί.

Θα κληθεί, λοιπόν, ο δικαστής (ή μήπως κάποιος αλγόριθμος του facebook;) να αποφασίσει αν ένας στίχος εμπεριέχει, και σε ποιο βαθμό, προτροπή σε μίσος ή βία;

Να μερικοί στίχοι, που καθίζουν τον καλλιτέχνη –κάποιον Ρήγα Βελεστινλή αν τον έχετε ακουστά– κατευθείαν στο “σκαμνί”:

Ω, Bασιλεύ του Kόσμουορκίζομαι σε σε,

στην γνώμην των τυράννωννα μην ελθώ ποτέ.

Μήτε να τους δουλεύσωμήτε να πλανηθώ,

εις τα ταξίματά τουςγια να παραδοθώ.

Εν όσω ζω στον Kόσμονο μόνος μου σκοπός,

για να τους αφανίσωθε να’ ναι σταθερός.

Στην δόξαν του πολέμουνα τρέξωμεν μαζύ,

Βουλγάροικι ΑρβανήτεςΑρμένοι και Ρωμιοί,

Aράπιδεςκαι άσπροιμε μια κοινή ορμή.

Για την ελευθερίαν να ζώσωμεν σπαθί.


Εμπεριέχει και το ρατσιστικό “Αράπιδες”, επιβαρύνοντας τη θέση του.

Όμως, οι στίχοι, που σε στέλνουν στο κελί, χωρίς ελαφρυντικά, είναι αυτοί:


Σ γνωρίζω π τν κόψι

το σπαθιο τν τρομερή,

σ γνωρίζω π τν ψι

πο μ βία μετράει τν γ.


– Τι εννοεί ο ποιητής, κύριε μάρτυς;

– Είναι προφανές, κυρία Πρόεδρε! (Άνδρα Πρόεδρο σπανίως να βρειςελπίζουμε να μην θεωρηθεί ρατσιστικό το σχόλιο…) Επικαλούμενος την ελευθερία, όπως εκείνος την εννοεί, προτρέπει σε βία και αιματοχυσία.

– Είστε σίγουρος, κε μάρτυς, ότι δεν είναι μεταφορικοί οι στίχοι;

– Μα τι λέτε, κυρία Πρόεδρε! Δείτε τη συνέχεια:

Δυστυχιά τουδυστυχιά του,

ποιανο θέλει βρεθε

στ μαχαίρι σου ποκάτου

κα σ‘ κενο ντισταθε.


Λίγα μάτιαλίγα στόματα

θά σας μείνουνε νοιχτά.

γι ν κλαύσετε τ σώματα

πο θ ν ‘βρ  συμφορά!


Κοιτ χέρια πελπισμένα

πς θερίζουνε ζωές!

Χάμου πέφτουνε κομμένα

χέριαπόδιακεφαλές,

κα παλάσκες κα σπαθία

μ λοσκόρπιστα μυαλά,

κα μ λόσχιστα κρανία,

σωθικ λαχταριστά.


– Φρικτό! Ανατριχιαστικό!

Κι αυτήν τη χυδαία περιγραφή, ο κατηγορούμενος τη θεωρεί Τέχνη!

Αλλά, κύριε μάρτυς, αυτές τις απειλές τις εκφράζει ο κατηγορούμενος γενικά ή τις απευθύνει σε συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, που προσδιορίζεται από τη φυλή ή από τη θρησκεία, όπως ορίζει ο Νόμος;

– Τις απευθύνει ξεκάθαρα κατά των μουσουλμάνων, κυρία Πρόεδρε, τους οποίους μάλιστα αποκαλεί, προσβλητικά και ρατσιστικά, “σκύλους”.  Δείτε τι γράφει παρακάτω:

λιγόστευαν ο σκύλοι,
κα «λλά»φώναζαν«λλά»,
κα τν Χριστιανν τ χείλη
«φωτιά»φώναζαν«φωτιά».

Τς αγς δροσάτο έρι,
δν φυσς τώρα σ πλι
στν ψευδόπιστων τ στέρι·
φσαφσα ες τ ΣΤΑΥΡΟ!

π‘ τ κόκαλα βγαλμένη
τν λλήνων τ ερά,
κα σν πρτα νδρειωμένη,
χαρε χαρελευθεριά!

– Ένοχος!

Και τα ΜΜΕ της πολιτικής ορθότητας, θα αναδημοσιεύσουν το δελτίο Τύπου του Παρατηρητηρίου του Δημητρά, που υπέβαλε τη μήνυση:

«Καταδικάσθηκε ο ακροδεξιός εθνικιστής, αυταποκαλούμενος ποιητής, Διονύσιος Σολωμός, για εμετικά παραληρήματα μίσους!».

Το οξύμωρο είναι ότι ο Νόμος είναι αριστερής έμπνευσης.

Η Αριστερά πίεσε τα όργανα της Ε.Ε. να απαγορεύσουν την ελεύθερη έκφραση των “απέναντι”, επινοώντας την έννοια «κήρυγμα μίσους» για οτιδήποτε ενοχλεί τη “θεολογία” της.

Και τώρα ο Νόμος γυρνάει «μπούμεραγκ».

Είναι θέμα χρόνου να δούμε στιχουργούς, συνθέτες και τραγουδιστές να κάθονται στο σκαμνί.

Και, επειδή κάθε τραγωδία έχει και την κωμική πλευρά της, περιμένουμε κάποιον δικαστή να κρίνει κατά πόσο στίχοι, σαν τους παρακάτω, συνιστούν απειλή βίας:

Θέλω να σου ρίξω μια γροθιά
και σ’ αγκαλιάζω
θέλω να σε βρίσω δυνατά
μα σ’ αγαπώτρομάζω
θέλω να σε στήσω μια βραδιά στα έξι μέτρα
μα μετράω ως το μηδέν και, αντί για φόνο,
σ’ αγαπάω νέτασκέτα.

– Μήπως, τελικά, κύριε μάρτυς, η κατηγορούμενη πραγματοποιήσει την απειλή της, και προβεί σε βιαιοπραγία ή ακόμα και σε φόνο;

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ επισημαίνει, εδώ και χρόνια, ότι η πολιτική ορθότητα είναι ο μεταμοντέρνος “φασισμός” της Δύσης.

Είμαστε, αναφανδόν, υπέρ της ελεύθερης έκφρασης, παντού.

Είμαστε κατά κάθε μορφής λογοκρισίας.

Είμαστε κατά κάθε “μεγάλου αδελφού”, που θα υποδεικνύει στον πολίτη τι θα λέει και πώς θα το λέει.

Είμαστε υπέρ του δικαιώματος ΚΑΘΕ ανθρώπου να γράφει ό,τι θέλει και να κάνει Τέχνη, όπως νομίζει, αυτό που εκείνος νομίζει για Τέχνη, ακόμα κι αν δεν το νομίζει κανένας άλλος.

ΚΑΘΕ ανθρώπου, όμως, όχι μόνο του Αριστερού.

Δηλαδή: «Θα λες ό,τι θες, αλλά θα λέω κι εγώ ό,τι θέλω, κρίνοντας αυτά που λες.». Και αντιστρόφως. 

Ιδού ένα παράδειγμα.

Θα είναι ελεύθερος ο κάθε Φύσσας να λέει:

«Θέλω να κατουρήσω πάνω στον κιμά σου και να παίξω ρέγκε μπάσο με τα άντερα σουνα πάρω τα μυαλά σου και να ζωγραφίσω πάνω στον τοίχο» και θα είναι ελεύθερος ο κάθε Τζήμερος να λέει ότι «αυτό είναι τραγούδι που προάγει το μίσος και όχι την ειρήνη,και, όποιος θέλει τη φυσική εξόντωση του ιδεολογικού του αντιπάλου, είναι φασίστας».

Αλλά δεν θα διώκεται ούτε ο κάθε Φύσσας ούτε ο κάθε Τζήμερος.

Ούτε θα μαχαιρώνουν τον έναν, ούτε θα ανατινάζουν την πόρτα του άλλου, με γκαζάκια. 

Δυστυχώς, η ιστορία της «πολιτικής ορθότητας» αποδεικνύει ότι η λαϊκή σοφία είναι διαχρονική: «όποιος σκάβει τον λάκκο του αλλουνού, πέφτει ΚΑΙ εκείνος μέσα».

Έπρεπε να χτυπήσει ο φασισμός της «πολιτικής ορθότητας» την πόρτα της αριστερίζουσας καλλιτεχνικής κοινότητας, για να καταλάβει ότι, όταν η ελευθερία της έκφρασης δεν ισχύει για όλους, κάποια στιγμή θα ισχύσει η λογοκρισία για όλους. Οσονούπω, και για τον εθνικό μας ποιητή!



.